HOGs U19 drenge blev Jydsk Mester

HOG´s U19 drenge spillede den 25. juni finale om det jyske mesterskab for U19 drenge 2. Kampen var mod Ringkøbing IF og blev spillet på neutral bane på Invita Arena i Bording.

Efter en hård fysisk kamp blev Ringkøbing IF kåret som vinder med resultatet 2-1.
Efter kampen kunne HOG imidlertid konstatere, at Ringkøbing IF havde benyttet spillere fra såvel deres U19 Vest og fra klubbens Serie 1. Ved gennemgang af holdkort fra klubbens kampe for disse hold, stod det klart, at der var ulovlige spillere på U19 Drenge 2 holdet under finalekampen.

HOG indgav derfor en protest til DBU Jylland, og torsdag den 2. juli kom der besked fra DBU Jylland om, at Ringkøbing IF havde benyttet en eller flere ulovlige spillere, hvorfor holdet blev taberdømt med cifrene 0-3 og HOG samtidig udråbt som Jydsk Mester for U19 Drenge 2.

Det var en stolt træner, Morten Madsen og en glad fodboldformand Rene Johansen, der straks efter meddelelsen kunne fortælle hele HOG, at der var afsagt en dom i sagen, og at HOGs spillere var de retmæssige Jyske Mestre.